onsdag 2 april 2008

Egentligen

Mitt liv är för tillfället fullt av ”egentligen” och allt är sommartidens fel eller förtjänst. Igår när jag inte kom upp klockan nio som jag hade planerat och istället vaknade klockan tio vilket resulterade i att jag fick stressa iväg till skolan, skyllde jag det på att egentligen gick jag ju upp klockan nio och att begära att jag ska kliva upp klockan åtta var helt enkelt för mycket. Igår när jag inte kom i säng förrän klockan var två tänkte jag att egentligen är det ju inte så sent för egentligen är klockan bara ett. I morse när jag vaknade vid halv tolv tänkte jag självklart att jag egentligen inte hade sovit så länge eftersom klockan egentligen bara var halv elva. Så här kommer det nog att fortsätta ett tag. Det är skönt att ha något att skylla sin skeva dygnsrytm på.

Edit 13.10: Jag tvättar nu. Min tvättid började klockan ett. Egentligen kan man säga att jag stoppade i tvätten en timme innan min tvättid. Jag känner mig lite busig, nästan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger som faster Karin, sluta tramsa om vad egentligen klockan är, den är så mycket som den är /kram mamman

Minna sa...

Men vad är det då för mening med att ha sommartid om man inte får skylla på den :D

Kram!