Minns ni att jag köpte en ny jättefin och superbra telefon? Minns ni också att jag tappade den i toaletten efter ungefär fyra månader och att den sedan dess har varit stendöd? Det är den fortfarande. Jag sätter på den ibland bara för att kolla, kolla ifall den kanske har repat sig. Det har den aldrig. Men nu tänkte jag att det trots allt var ungefär ett år sedan jag köpte den och sen tänkte jag att nu kanske jag skulle kunna köpa en ny likadan (eftersom jag älskade den och inte har hittat någon annan likvärdig).
Glad i hågen beställde jag en ny. Förlängde min bindningstid på abonnemanget för att få den några hundringar billigare, tänkte betala några hundringar nu och sen lägga på resten på telefonräkningen. Ungefär precis som jag gjorde när jag köpte den senast. Skickade in beställningen och var omåttligt uppspelt till den dagen jag fick ett mail tillbaka. ”Ni har tyvärr för lång bindnings tid kvar på ert nuvarande abonnemang, därför kan vi inte förlänga denna.” För lång? För lång!? Vadå för lång? Max två månader, tänkte jag. Max!
Fast sedan mailade jag Tele2 och tydligen hade jag förbundit mig i två år, inte ett. Vem gör ens sånt? Jo, såna som tappar mobilen i toaletten. Såna som vet med sig att dom är såna som tappar mobilen i toaletten och ändå tackar nej till drulleförsäkring. Såna.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Själv har jag ögonen på en Nokia N900 eller möjligtvis en Nokia N97 Mini och eftersom jag inte bundit mig för mer än 1 år (dvs 12 mån) så kan jag, sedan 2 veckor tillbaka, byta upp mitt mobilstatus :)
Om sju dagar har mina två år gått och jag fixar en X10. Ny och himla fin.
Du kan få titta på den om du vill.
Jäkla otur, du får stå ut i ett år till :-(
Kul för er hörni. Kul. Jag är verkligen glad för er skull.
Funbun: Så länge vet jag inte om jag kan vänta. Du skulle se den jag har nu, framförallt skulle du inte höra vad jag sa i den.
Hej Minna,
Det var väldigt tråkigt att läsa att din telefon gått sönder så nyligen efter du köpt den.
Vi på Tele2 tänkte bara informera dig om att du kan betala av din bindningstid om du önskar köpa en ny telefon redan nu. Du debiteras då månadsavgiften för abonnemanget och den förhöjda månadsavgiften för telefonen fram till bindningstidens slut på en slutfaktura fast du behåller mobilabonnemanget hos oss.
Om du önskar vänta kan vi informera dig att tidigast 3 månader innan bindningstiden går ut kan du förlänga abonnemanget. Om du har några frågor eller funderingar får du gärna mejla mig på michaela.lindell@tele2.com
Med vänliga hälsningar
Michaela Lindell, Tele2.
Åh, va fint!
Skicka en kommentar