torsdag 26 augusti 2010

Bloggfrånvaro

Jag håller för fullt på att lära mig mitt nya jobb. Det går jättebra. Jag tror att jag är relativt lättlärd, vilket är en klar fördel vid ett nytt jobb. Att sluta halv fem på dagarna istället för sex och sju är precis så skönt som jag hade föreställt mig. Likaså att slippa jobba helger. Och det här med flex alltså, vilken grej! Sen gör det ju inte saken sämre att jag verkligen tycker om min arbetsplats. Stormtrivs, skulle man kunna säga. Nästa torsdag är det gårdsfest med mat och vin. Det känns som att jag har kommit hem, på något vis. Jag älskar mat och vin.

Apropå hem så håller jag dessutom på att packa för fullt. Jag ska lämna lägenheten vid Skogskyrkogården och flytta ihop med en kompis i Huddinge. Vilket gör att jag drar ner på hyran med fyra tusen i månaden. Fyra tusen är ganska mycket pengar. Det är en långweekendresa i månaden. Och jag gillar långweekendresor. Nu ska jag inte åka bort en gång i månaden, jag bara säger att jag skulle kunna göra det för mina överblivna pengar – om jag skulle vilja.

Livet är kanske inte helt enkelt just nu. Det är faktiskt ganska jobbigt, rätt mycket att göra och så. Men det är roligt, livet. Väldigt roligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas allt går bra, med flytten menar jag. Jobbet vet jag kommer att gå bra/kramen mamman

Milla sa...

Har inte reflekterat över att du är Litteraturvetare. Har en kompis som är utbildad till det och söker jobb. Du vet inte om ditt förlag du jobbar för söker fler personer?

Lycka till med flytt och jobb
/Från Milla som dyker in här lite ibland

Minna sa...

Mamma: Som du vet gick ju flytten bra :) Kram

Milla: Det bästa hon kan göra är att kolla diverse förlags hemsidor med jämna mellanrum. Tjänsterna brukar oftast ligga ute där :)

Och tack!