söndag 14 november 2010

Helgen

Min kille är i Milano och kollar på fotboll, han har varit där hela helgen. Så jag har fått sysselsätta mig utan honom. Det har gått bra förstås, eftersom jag är en egen människa och så. Inte alls needy eller nåt.

I alla fall, jag ska på julfest med glittertema på jobbet om några veckor. Glittertema, kan ni förstå? Tycker jag om glitter? Nej. Äger jag något med glitter? Nej. Jag och min kompis Fredrik sprang runt på stan i flera timmar i fredags och letade. Fredrik längtade i och för sig mest efter öl. Så jag letade. Paniskt. Det gick sådär, eller egentligen gick det skitdåligt. Jag hittade inte någonting alls. Ingenting. Nada. Finns det ett enda plagg med glitter i hela Stockholm som jag kan tänka mig att ha på mig? Nej. Varför inte ha ett svart tema? Eller, ”du får ha på dig vad du vill”-tema. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här OERHÖRT viktiga problemet. Återkommer med hur det går.

Har ni förresten varit på Sturekatten? Dom har världens godaste varm choklad. Och det är verkligen hur mysigt som helst. Som att sitta i en mormors vardagsrum. Där var jag i lördags med mina fina forna kollegor. Vi pratade böcker och trivdes. Senare på kvällen hyrde jag tjejfilmer i min killes namn. Låg i sängen och bölade först till ”SATC2” och sen till ”Valentine’s day”. Sedan bölade jag till "This is England". Kontrastrikt.

Det har varit en riktigt skön ensam-helg. Men det skönaste med att vara ensam är att veta att någon snart kommer hem. I morgon blir det kramkalas!

Inga kommentarer: