tisdag 1 mars 2011

Käre herr Statsminister

Du vet hur jag skulle flytta till Zinken och var jätteglad även om det bara var ett tillfälligt andrahandskontrakt? Det ska jag inte längre och det är jag inte längre. Man skulle till och med kunna säga att jag är ganska trött och ledsen. På lördag får jag upp min säng från Gävle och är garanterad en sängplats om nätterna åtminstone istället för varannan natt i soffan. Men jag är snart trettio och tycker att jag förtjänar mer. Jag tycker faktiskt det.

Jag tittade på Blocket men jag vill inte bo i ett sovrum tillsammans med två artonåriga tjejer och en femtioårig man, hur snälla och trevliga dom än är. Jag har heller ingen lust att betala sextusen kronor per månad för ett rum i en sunkig lägenhet i Rinkeby. Och jag kan faktiskt inte tänka mig att betala tiotusenkronor i månaden för en möblerad etta på söder. Jag har ingen möjlighet att köpa en bostad eftersom mitt sparkapital ligger under tvåhundratusen kronor. Och jag har heller ingen möjlighet att köpa ett kontrakt eftersom ett blankolån på en halv miljon skulle ruinera mig. Jag har betalat Fixakontraktet.se i två månader utan lycka. Jag har stått i kö i StockholmBostad sedan tjugohundraåtta och har som bäst kommit trettionde plats på en skitdyr etta i Tensta.

Hur ska jag få någonstans att bo, kan du svara på det?

Inga kommentarer: