onsdag 13 april 2011

Skillnad på ägg och ägg

Jag började gå på diet i måndags. Jag tänkte att det här, det kommer att bli sommaren då jag inte gömmer mig i en sanddyn. Ungefär så tänker jag inför varje sommar. Men eftersom jag är både lat och konstant godissugen så har jag inte haft någon beach-kropp att skryta med sedan jag var tjugo. Men det hindrar mig förstås inte från att varje år åtminstone försöka. Så nu går jag på diet. GI-diet. GI-diet kombinerat med lathet innebär att jag äter ägg. Ägg, ägg och åter ägg. Kokt ägg till frukost. Stekt ägg till lunch och middag och sen kanske ett kokt ägg till kvällsmat, varierat med diverse grönsaker och köttbitar. Nu har det gått två dagar på den här såkallade dieten och jag är spyless på ägg. Och dieter.

Jag längtar efter bröd och chips och godis och läsk. Och jag är ju rätt snygg ändå, tänker jag och googlar påskägg.

Inga kommentarer: