fredag 1 april 2011

Sommartider hej hej

Det här med sommartid, det måste vara den sämsta uppfinningen någonsin. Förra veckan var första veckan som jag äntligen började vakna av mig själv och känna mig rätt pigg vid halv sju. För första gången någonsin. Varför ska jag då tvingas gå upp halv sex istället? Halv fem om min väckarklocka får bestämma. Min stackars Iphone blev nämligen helt förvirrad av det här sommartidsbytet. Den klarade av att ställa om sin klocka men den har helt tappat greppet om alarmet. Så istället för halv sju så börjar den ljuda halv sex (vilket egentligen är halv fem) och jag blir lika rädd varje gång. Och ja, jag har provat att ta bort larmet, ställa om det, starta om telefonen, etc. Men vi ska vara på det klara med att det här inte är min stackars Iphones fel. Det är sommartidens. Allt dåligt som händer mig från och med nu beror på sommartiden.

Vadå utnyttja ljuset till max, vad är det för trams!? På sommaren är det ju ljust hela tiden. Inte bara aptidigt på morgonen.

Med vänlig hälsning
Morgontrött

Inga kommentarer: