söndag 11 oktober 2009

The Notebook

Jag har under flera veckors tid försökt notebooka killen jag träffar. Men det går inte, han är stenhård. Han vägrar, helt enkelt. Och jag lockar med diverse saker och när inte det fungerar så hotar jag med ungefär samma saker. Men han viker sig inte. Lirkar sig istället ur. Han säger saker som ”jag har ingen lust att se den just nu bara” och ”vi kan se den en annan kväll” men det vet ju varenda människa att det inte kommer att bli av. Och idag när jag ställde honom mot väggen kom den som ett slag i ansiktet, sanningen. Jag sa ”NÄR? När ska vi se The Notebook? NÄÄÄR!?” och han sa ”jag vet inte” och jag sa ”du vill inte se den.” Och han sa ”Nej Minna. Nej, jag vill faktiskt inte se den.”

Han vill inte se The Notebook. Han vill inte se The Notebook. Jag är bestört. Jag är mer än bestört. Vem vill inte se The Notebook!? En galen människa, that’s who!

4 kommentarer:

Kira sa...

Men han är ju en pojke, de är lite konstiga. ;)

Jag skulle aldrig kunna se den med en man, jag stortjuter varje gång. Då menar jag snor och tårfläckar på golvet.

essim sa...

Håller med Kira, vet inte heller om jag skulle kunna - eller ens vilja - se den med en man. Eller så har jag inte träffat rätt man för det.

Huruvida det är viktigt eller inte att träffa en man som vill kolla den filmen med mig är en annan femma... :)

Chris Delory sa...

Äh, han är bara osäker i sin manlighet. Ge honom ett brejk.

Jag tjuvkollade The Notebook med min lilla trummis en gång och den är jävligt bra helt enkelt. Fast nästa gång jag ser den så passar det nog bättre med kvinnligt sällskap en med en rockest.

Minna sa...

Kira: Jag bölade halvt ihjäl mig första gången jag såg den men nu har jag sett den så många gånger att jag kan hålla mig från snorböl vid sällskap. Jag sitter mest och sväljer till jag får ont i halsen och käkarna ömmar.

Essim: Just precis så.

Chris: Jag tror att han bara har fått för sig att den inte är bra, vilket ju är helt befängt. Befängt, I tell you! Men man kanske kan köra med den där manlighetsgrejen, just for funzies.

Förövrigt, esten är väl inte alls ett tokigt notebook-sällskap :)