torsdag 6 augusti 2009

The sun is shining and the weather is sweet

Jag gillar inte att det är så här fint väder när jag känner för att bara vara inne. När det är fint väder, och man har semester så bör man utnyttja det genom att vara utomhus. Det vet ju alla. Men jag har ingen lust att vara utomhus. Jag har varit utomhus i två veckors tid. Jag har fått nog av utomhus.

Klockan är halv tolv och jag har inte klivit upp ur sängen och jag ser ju hur solen strålar där utanför fönstret och så får jag dåligt samvete. Dumt egentligen, det är ju inte som att solen tar illa upp bara för att jag inte vistas i den en dag. Eller två. Men jag ska ta en promenad, bara som för att blidka den lite. Eller stilla mitt dåliga samvete, intala mig själv att jag inte alls är någon dålig människa som inte leker utomhus bara för att det är fint väder.

Efter promenaden ska jag skriva på en text som jag har börjat med, och inbilla mig själv att jag, in a way, jobbar. Som att det liksom ger dispens.

Inga kommentarer: