torsdag 4 februari 2010

No entiendo

Vi har bokat en resa till Madrid. Jag är ganska uppspelt. Jätteuppspelt faktiskt. Oproportionerligt uppspelt, skulle vissa säga. Men jag ångrar lite nu att jag lessnade på spanskakursen jag köpte i somras. Jag lessnade efter bara två kapitel. Allt jag hade gått igenom innan jag gav upp var hur man säger "ja", "nej", ”hej”, ”ursäkta”, ”tack” och ord som jag redan kunde. När jag kom till sånt som jag inte direkt förstod blev jag uttråkad och tröttnade. Mina storslagna planer om hur bra jag skulle vara på spanska ifall jag en dag skulle åka, gick i kras. Nu åker jag alltså. ”Hola!” kan jag säga. Och ” Una cerveza, pår favårr”, man behöver kanske inte kunna mer.

Madrid-måsten mottages gärna och tacksamt. Här ska planeras!

2 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Njut in kulturen! Andas, ät, bara va.
Och det där med Hola! Una cerveza klarar man sig faktiskt väldigt långt på..

Minna sa...

Jag ska bara äta olika tapas och gå på loppmarknader. Det kommer att bli super! :)