fredag 17 juli 2009

Dra en oneliner

Ibland undrar jag hur det kommer sig att jag har så svårt för Marcus Birro. Förutom hans prententiösa prat om sig själv och sina texter som jag råkade höra på radion en morgon (Björn Ranelid junior utan humor). Men så dyker det upp små texter i hans blogg som gör att jag inte behöver undra längre.



Om det nu skulle ha funnits någon charm med Marcus Birro från början förstörs den av hans bitterhet och av hans lillebrorkomplex. Av hans gnäll efter uppmärksamhet, som om han vore en femåring som måste synas och höras helst h e l a tiden. Och jäklar om någon annan snor "hans" uppmärksamhet.

Äh, väx upp. Var glad.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag fattar faktiskt inte det här inlägget alls. Benämner Birro sig själv som Birro? Jaja, hursomhelst, om du ogillar birro borde du se honom i canal plus, där dominerar han totalt. Där visar han sin grymma humor, att han behärskar ironi på sina fem fingrar.

Minna sa...

Jag fattar det som att Marcus är avundsjuk på Peter. Efter det där hörde jag honom i moraltestet i P3, vilket inte fick mig att ändra uppfattning om honom. Han har säkert någon charm men jag har inte upptäckt den ännu.