måndag 13 juli 2009

Is it a bird? Is it a plane?

Nu när jag skulle borsta tänderna föll det ner någonting från taket och landade på golvet. Sen låg den där och sprattlade en stund och efter det blev den alldeles stilla. Jag slängde den i toaletten och eftersom jag inte är så förtjust i kryp så kollade jag inte så noga på den. Nu är jag livrädd att det var en pälsänger. Timmisen hade sådana nämligen, hon kanske har smittat mig. Det är typ det värsta jag vet, way värre än silverfiskar och gråsuggor. Till och med värre än spindlar men på ett annat sätt.

Fast jag tror att den var för stor för att vara en pälsänger. Jag tror att den var för stor för att vara någonting alls. Den var groteskt stor och nu vågar jag inte gå på toaletten och jag är kissnödig. Jag har ju precis läst ut en Stephen King-rysare, jag klarar inte av överdimensionerade insekter!

Hur stora är sådana där pälsängrar egentligen? Jag har hört att man aldrig blir av med sådana. Jag har hört att dom äter på en när man sover.

2 kommentarer:

Shambles sa...

Jag har sett pälsängrar på tv. Fast jag trodde dom hette pälsänglar...iaf så var dom skitstora, skulle gissa på en halvmeter minst. Lever helst av allt i toaletten just för att dom är skitstora. Men jag kan ha blandat ihop det med något annat.

Minna sa...

Nu när jag ar lugnat ner mig inser jag att det myckt väl kan ha varit ett vanligt flygfä som irrat sig in genom ett öppet fönster.

Trodde också att det hette pälsänglar förut, det är ingenting att skämmas över ;D