fredag 11 september 2009

Det är visst nån som är tillbaka

Timmisen! Hon är tillfälligt tillbaka i mitt liv, som jag har längtat. Jag har till och med köpt juice, bara för hennes skull. Så att hon kan ha någonting att hälla ut. Hon har tre jobb nu. När jag frågade hur det gick med utbildningen sa hon ”Äh, jag kom inte in.” Hon hade nämligen kommit så långt i uttagningen till någon konstutbildning att hon fick lämna in arbetsprover. Det kanske man alltid gör, vad vet jag. Hur som helst. ”Mina arbetsprover var nog inte så bra.” sa hon, sen sa hon ”Dom var skitdåliga, jag vet ju att dom var det.”

I antagningsbeskedet hade det stått ”Ej antagen. Obs! Du är inte reserv. Hör inte av dig”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn, drömmar som krossas, att hon inte ens skulle höra av sig/kram mamman

Elina sa...

Don´t call us, we call you..
eller don´t call us we won´t call you either.. tungt..

Anonym sa...

Vad gör du nu för tiden.....


Jonken.

Kram.

Minna sa...

Mamman: Ellerhur. Tragiskt. Fast ändå komiskt. :D Kram!

Elina: Ja, jag tyckte lite synd om henne. Och jag bad faktiskt om ursäkt för att jag skrattade.

Jonken! Hur är det med bebisen? Kram!