söndag 20 september 2009

Skansen

Jag var på Skansen igår. Jag hade med mig min kamera och hade planerat att knäppa så många kort. Så tänkte jag att jag skulle redovisa för alla djur jag såg. Jag såg djur men jag tog inte en enda bild. Jag är lite besviken på mig själv för det. Tänk så många djur ni hade kunnat få se här annars. Allt från gråsäl till häst, från giftorm till lemur (fast inga som helst pingviner, däremot fanns det några svartvita gäss och om man kisade, ganska mycket, kunde de nästan tas för pingviner). Men jag glömde som sagt bort att knäppa kort.

Jag tror att jag blev lite uppspelt när jag upptäckte chokladhjulet och sedan var det liksom kört.

6 kommentarer:

Chris Delory sa...

Man kan inte komma ihåg allt här i världen.

För övrigt så gick jag och hittade sidan http://www.bok.nu/ när jag var på googlejakt efter låtlistan till skivan som följer med Johan Johanssons oerhörda "I stället för vykort". Jag tror bestämt att det kan vara en hemsida för fröken att nerda sig på. Boken jag så diskret råkar nämna är givetvis också fantastiskt bra och finns att köpa på www.etc.se på deras varuhus eller vad di kallar't.

Trevlich sonntag!

Minna sa...

Jag vet inte, jag är inte så förtjust i sådana där sidor. Det känns lite som att alla vill pracka på andra sina pretentiösa bästaböcker som ingen egentligen har läst. Och ju underligare desto bättre! Jag vet inte, jag kanske är fördomsfull bara.

Men nu smygreklamar du igen Christian. :D

Chris Delory sa...

Hur det nu är med den saken så föreslår sidan iallafall att jag läser Majakovskis "Jag" och att jag, enligt hur jag betygsätter böcker i övrigt, torde ge den en solkar femma. Vi får väl se hur det blir med den saken när jag väl kommer dit.

Gör som du vill med bok.nu men läs Johan Johansson för bövelen!

Minna sa...

Åh, men det Christian, hade jag kunnat säga till dig för länge sedan. Vilket jag också tror att jag har gjort.

Jag ska lägga Johan Johansson till min Att läsa-lista. Fast det ligger några böcker före.

Lotta Losten sa...

Minns inte hur jag hittade hit. Med jag fastnade visst i läsningen. Jag återkommer med all säkerhet titt som tätt. Allt som oftast. Jändigt och stämt.
Tja.
/Lotta Losten

Minna sa...

Kul Lotta! Du är välommen :)