söndag 14 mars 2010

AIK - Mjällby

Jonas är jätteuppspelt. Hela morgonen har vi tittat på AIK-filmer. Vissa av oss mer intresserat än andra. Mycket mer intresserat. Way mer intresserat. Nu ska han iväg på årets första allsvenskamatch och jag tror att han är lite nervös.

”Tror du att jag ska ha kvar det gamla årskortet bland mina kort?”
”Va?”
”Ja, men årskortet från 2009!”
”Det är väl ingen mening att ha kvar det?”
”Men dom vann ju då.”
”Jaha?”
”Ja, det kanske betyder tur?”
”mm.”
”Eller så är det otur. Jag vet inte. Åh, hur ska jag göra?”
”Men jag vet inte Jonas.”
”Jag måste ringa och fråga brorsan!”

Jag menar... Jag är mållös.

5 kommentarer:

Helena sa...

Erkänn att du hittade på allt det där för att få klämma till med ordvitsen på slutet?

Fredrik sa...

Verkar som det betydde otur.

Minna sa...

Helena (timmisen!?): Faktiskt inte, jag tänkte inte ens på det förrän jag läste in kommentar. På säkert!

Fredrik: Fast han lämnade det ju hemma. Hur gick det för ditt lag då? He he he

Magnus Thorn sa...

Den där beslutsångesten beror förmodligen på att han egentligen älskar Blåvitt, men inte vågar erkänna det. Jag förstår också att det kan vara svårt..:)

Minna sa...

Haha, nja..