tisdag 16 mars 2010

Ge mig drömjobbet!

Det känns som om jag ägnar varje vaken och ledig timme åt att leta efter ett nytt jobb. Det låter som mer tid än vad det egentligen är eftersom jag jobbar åtta timmar om dagen och sover åtta timmar om natten. Men nästan all tid däremellan letar jag efter ett jobb som skulle passa mig, något som jag skulle trivas med, jag menar verkligen trivas med. Och det är svårt, jättesvårt. Särskilt eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Men ett nytt jobb måste jag ha.

Jag vet att jag vill skriva. Helst. I en tidning kanske, eller ett magasin. Reportage, artiklar, krönikor. Kommunikatör är en annan lockelse. Jamen, jag vill skapa, göra någonting kreativt. Någonting roligt! Någonting som får mig att känna. Fast allt jag har som är relevant i utbildningsväg är en kurs i kreativt skrivande. Visserligen med högsta betyg från självaste Aase Berg och ett B i journalistiskt skrivande. Kanske att man kan räkna litteraturvetenskapen och Kommunikationsvetenskapen också. Men jag vet inte hur långt man kommer på det.

Förhoppningsvis ganska långt för nu är jag i behov av att kreera till vardags. For a living.

Inga kommentarer: