lördag 22 november 2014

Nybörjarmisstag

Elliot är ju lite svår att söva på kvällarna nu när han är i den här ”fasen”. Men det gör mig inte så mycket för oftast räcker det att sitta i soffan och vagga. Han låter sig luras bara man rör sig lite. Dessutom har min kille fixat HBO Nordic lagom till min föräldraledighet så jag sitter och plöjer serie efter serie. Häromsistens blev jag till exempel jätteförvånad och upprörd över slutet på The White Queen, vilket.. ehm.. vittnar om min okunskap i brittisk historia.

I förrgår begick jag ett så kallat nybörjarmisstag när jag satt med min lättväckta bebis i famnen. Han hade precis somnat när ett avsnitt av ”Dead like me” tog slut och fjärrkontrollen låg utom räckhåll, på andra sidan bordet. Jag hade ett val. Antingen resa mig upp för att ta fjärrkontrollen och riskera att bebisen vaknade och göra om allt igen eller sitta i mörkret och göra absolut ingenting i tjugo minuter till bebisen hamnat i djupsömn. Gissa vilket jag valde. Nästa gång ska jag välja Netflix framför HBO Nordic på kvällen, då börjar nästa avsnitt direkt och inte förrän efter fem avsnitt frågar Netflix om man verkligen är kvar. Antingen det eller ha fjärrkontrollen till hands INNAN bebisen somnar.

Sedan finns det ju väldigt mycket att säga om HBO Nordics värdelösa app i övrigt också. DEN GÖR MIG SÅ ARG! Jag menar, vem skriver ut namnet på avsnittet men inte namnet på serien? Jaha, de rekommenderar ”Murder S01E05” men om man vill börja med avsnitt ett så har man ingen aning om vilken serie man ska titta på. Dessutom finns det inga övergripande beskrivningar av serierna, bara av de enskilda avsnitten. Och om jag har börjat titta på en serie kan det ju vara bra om appen kommer ihåg det så att jag själv slipper hålla reda på vilket avsnitt jag är på. Jag skulle kunna tillägna den här appen ett helt eget rasande inlägg eftersom den gör mig så orimligt arg. Men det är ju DEN som är orimlig. Jag orkar inte ens tänka mer på den just nu. Förresten så är min ilska inte alls orimlig. Den är faktiskt ytterst rimlig.


Med vänlig hälsning,
Världsliga problem

Inga kommentarer: