lördag 27 december 2014

Ofog

Graviditet och förlossning är ju inte bara en stor själslig grej, det är ju en rätt stor händelse för kroppen också. Och jag förstår ju att man inte kan bli sitt vanliga gamla jag på en gång efter att ha pressat ut en tre och ett halvt kilos klump genom sitt allra heligaste. Även om det var den föreställningen jag kanske hade när jag gick de där sista veckorna av graviditeten och längtade efter att inte ha foglossning. Men hur lång tid ska det egentligen ta!? Jag skulle verkligen inte vilja påstå att jag är en särskilt tålmodig person men vem som helst skulle väl börja tappa tålamodet när fogarna gör om möjligt ännu ondare tre månader efter att den där underbara lilla skapelsen har kommit till världen.

De råd jag har fått hittills för att läka ihop är att inte bära eller lyfta. Och att vila mycket. Vilket är helt galet kassa råd när man har en tremånaders bebis som helst vill bli buren jämt och som allra helst bara sover under vagnpromenader. Jag tar tacksamt emot råd som faktiskt går att tillämpa i en bebissituation. Samt uppmuntrande ord om att andras fogproblem försvann efter exakt tre månader och två veckor. Tack på förhand.

Inga kommentarer: