fredag 6 februari 2009

Äntligen fredag

Slussenterminalen verkligen andas fredag när jag sitter där och väntar på mitt tåg. Människor går med systemkassar, möts, bestämmer möten och hela luften är full av förväntningar inför kvällen. Det är nästan så att jag också blir sugen på att gå ut. Gå på fest. Dansa. Dansa. Men med ett glas vin på den här veckan skulle risken vara väldigt överhängande att jag skulle somna rätt omgående. Risken är ganska överhängande utan vin också.

När blev jag så här trött och tråkig? Har jag blivit gammal? Nej, jag föredrar fortfarande att skylla allt på den här gråkalla trista årstiden. Hur andra orkar, det är ett mysterium. Solsemester på Kanarieöarna kanske. Själv hoppas jag på våren. Jäklar, va jag ska dansa i vår. Bara för att, liksom.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Valborg. vi kan dansa som häxor framför elden. eller är det för trist kanske.

Minna sa...

Trist är det väl inte. Men kanske lite freaky? :D

Anonym sa...

Freaky is good!

JAG HAR MÅLAT IDAG!
o städat o tvättat.
o jobbat.

Minna sa...

Åh! Blev det bra, måleriet? :)

Anonym sa...

HAHA.

Drömma-Lotta sa...

Dansa är fint. Vår är fint.
Du har en fin blogg :)

Minna sa...

Och att dansa om våren är sannerligen fint.
Tack Drömma. :)

(Du med!)