söndag 8 mars 2009

Metabloggning

Jag ögnade igenom äldre delar av min blogg så här dagen efter bloggens ettårsdag. Jag glömde helt bort att fira den men jag tror inte att den tog illa upp. Den är trots allt en blogg. Hur som helst så ser jag att både kvalitet och kvantitet har blivit sämre. Kvantiteten beror på någonting så enkelt som att jag faktiskt har ett heltidsjobb och inte lika mycket tid att ägna mig åt den här bloggen. Dessutom håller jag på med ett skrivprojekt som jag liksom prioriterar i dessa dagar.

Men i alla fall så gick jag igenom bloggen för att se vad det är med kvaliteten som är sämre och jag kan egentligen bara konstatera att allt är Solos fel. Okej, allt är mitt fel. Det var ju trots allt jag som gav bort honom. Men. För de, enligt mig, bästa inläggen handlar om hans olater. Som när han gömde kyckling under varenda kudde i lägenheten, alla de gånger han bet mig eller som bara när han slabbade slabb slabb. Och då insåg jag; Ni måste ju också sakna Solo! Jag kan tyvärr inte göra någonting åt det. Men om ni vill så kan jag skaffa en guldfisk och skriva om den. Jag hade en svart en gång. Han hette Bernt och dog efter en vecka. Not much of a story there.

Jag har förresten köpt en Orkidé men den gör inte så mycket väsen av sig. Den dör väl snart den med antar jag. Men jag ska nog hitta någonting roligt, oroa er inte.

5 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Ibland blir man bara trött på sig själv också, jag blir trött på mig själv. Men inspirationen brukar komma när man möter människor, när man rör sig nere på stan eller när man tar långa promenader.
Men som för dig, nu är det megamycket på jobbet, man är bara lärare, lärare, lärare, jag tror fan i mej ibland, dygnet runt...

Så jag laddar batterier nu, i morgon drar det igång igen..:)

Anonym sa...

All minnareten is good.

Anonym sa...

Du köpte en orkidé i alla fall, det gjorde Du rätt i och det är klart den inte dör om Du bara vattnar den lite då och då/ kramen mamman

Anonym sa...

Orkidéer är skitbra växter! De behöver bara stå i vattenbad en gång i veckan, sen klarar de sig fint. Min lever fortfarande efter många månader. Visserligen är det Myriz förtjänst, men ändå. Henne har jag också lyckats hålla vid liv så helt värdelös är jag inte :)

Minna sa...

Magnus: Mycket är det. Det löser sig nog. Vad jag kan se är det ingenting fel på din kreativitet och ordflöde :)

Jessica: All minnareten is good minnareten.

Mamman: Jag gjorde ju det! Den blommar så fint (än så länge)

Freddis! Du är en skitbra växt. Jag får väl fortfarande komma på bröllopet? ;D