torsdag 18 september 2008

Bokfynd

Vi har en vagn där vi säljer ut inbundna böcker för fyrtio kronor styck. De har varit med i förra årets läsecirkel och är lagom bläddrade men lika läsbara för det. Som anställd har man förstås också rabatt så jag har naturligtvis passat på att inhandla två böcker á tjugotvå kronor.

Jag kände mig tvungen att köpa Joe Hills bok ”En hjärtformad ask”. Jag är en sucker för "skräp"-skräckisar och även om jag föredrar Koontz så måste Stephen Kings son ges en chans. Att han dessutom är döpt efter Gävlesonen och protestsångaren Joseph Hillström är ytterligare en anledning till att ha hans bok i bokhyllan.

Jag kände mig även tvungen att införskaffa Bob Hanssons debutroman "Gunnar". Jag gillar hans diktning och romanen bör vara bra. Om inte annat så är bara omslaget värt tjugotvå kronor så snyggt som det är.

Behöver jag säga att jag älskar att jobba i en bokhandel?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh. Mycket nöje med Gunnar! Eller. Ro och språklig njutning kanske snarare. :-D

Minna sa...

Oh, det låter lovande! Den är värd tjugotvå kronor och lite tid alltså? :)