torsdag 16 oktober 2008

Bland packtejp och kartongbitar

Mina tankar finns någon annanstans. Irrar runt där jag inte riktigt kan få fatt i dem. Dansar en bit bort, som lite på säkert avstånd. Jag får inte fäste om dem tillräckligt länge för att skriva ner dem. För jag skulle väldigt gärna vilja skriva ner dem, det skulle jag faktiskt. Kanske till och med analysera dem en aning. Bara för skojs skull. Men de är totalt osamarbetsvilliga och verkar inte alls ha någon önskan om att bli nedskrivna.

Jag upptäckte att jag hade en bit packtejp på handen när jag duschade alldeles nyss. Den har nog suttit där mest hela dagen utan att jag har upptäckt den. Kanske att det kan kallas arbetsskada. Eller så är arbetsskadan den pyttelilla kartongbit jag fick i ögat tidigare idag och som fortfarande inte har behagat klättra ut därifrån. Den skaver så där envist och obehagligt som bara pyttesmå kartongbitar kan göra. Den jäveln.

Fast det är ju knappats där mina verkliga tankar håller till en kväll som denna. Bland packtejp och kartongbitar. Men de är de enda jag får tag i. De enda som låter sig skrivas ned.

3 kommentarer:

Minna sa...

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det där men det kanske inte behövs :)

Anonym sa...

Är det månne så att allt snurrar på i ett majestätiskt tempo just nu? Så ska det också vara ibland,på gott o ont.
Här är det fredagsstämning och livet älskas med full kraft just nu.
Jag önskar dig en fantastisk helg.
Kram får du också idag,för livet och levandet!

Jonken.

Minna sa...

Jonken: Det är nog lite så ja. Men jag tror att det mest är på gott. Jag tror att jag gillar det, även om inte tankarna riktigt hinner med alltid.

Hoppas att du får en fantastisk helg du med. Fast det vet jag att du får, i morgon är det ju din tur. Du måste berätta hur det var. Och vad du gillade bäst!

Kram!