söndag 19 oktober 2008

En av många

De tumlar runt i hans omtumlande soffa. Hon är glad och rödvinsrusig. Hans läppar är på jakt efter att möta hennes.
Timmen är sen.
Vinet är nästan urdrucket sånär på en droppe som släpar sig ner mot foten av hennes glas. Den kommer snart att förvandlas till en blodröd fläck på vardagsrumsbordets ljusa duk.
En av många.
Något som skvallrar om att hon var där. Precis som de andra avslöjar att någon annan var där före henne.
På hans golv ligger hennes vita klänning vårdslöst slängd.
På hans vägg hänger hennes själ i en ram.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara en slampa till karl.

Minna sa...

DD: Ja, slampig värre :D

Anonym sa...

Hmm, hobbypsykologen, här.

Är texten tagen ur en händelse i helgen mån tro?

Inte för att snoka, men jag är intresserad av idéen bakom.

Minna sa...

Magnus: Det hela började egentligen med en fras eller en mening som ploppade upp under helgen i ett helt annat sammanhang. Jag började skriva runt den frasen och av en händelse försvann den och texten blev istället en helt annan. Så på så vis kan man säga att texten är inspirerad av ord från helgen fast själva händelsen är det inte (typ).

Hänger du med?

Anonym sa...

Hur som,bra fångat.

Lördagskvällen,vilken kväll,vilken konsert!
Detta bär man med sig länge,länge...o då har inte allt landat än.
Bäst-Evangeline
Baby om morgonen
Lycklig man
Men som sagt hela konserten var groteskt bra.

Kram från en lycklig man!

Minna sa...

Jonken: Klart att du hade en alldeles underbar kväll. Sa jag inte att du skulle ha det kanske? :)

Min klara favorit var "Hon gör mig galen" som jag nog måste youtuba här nu. Men "Gå ut och var glad" gjorde mig fantastiskt glad. Och så förstås "Baby om morgonen" och "Rått och romantiskt" men som sagt hela konserten var groteskt bra.

Kram på dig!

Anonym sa...

Fy helvete va bra det va!
Det landar intryck hela tiden nu,och jag bara tar emot,som jag tar emot,låt det aldrig ta slut!

Va vad det du sa!

Tjena!

Minna sa...

Jonken: Jamenjagvet! Helt underbart är det. Så stort. :)