torsdag 2 april 2009

Nu kan jag fota våren

Jag har äntligen köpt mig en kamera. Som jag har saknat att ha en sådan. En mobilkamera med 2 megapixlar räcker inte så himla långt. Så jag plockade ut alla mina sparpengar (1400 kronor) och köpte mig en enkel men inte helt värdelös kamera som får duga medan jag sparar ihop till en riktig systemkamera. Vilket väl lär dröja några år i den här takten.

Men jag är nöjd med det här köpet, tror jag. Jag är nog åtminstone nöjd så fort jag har lärt mig hur den fungerar. Just nu har jag lite problem med att hitta blixten. Och ännu har inga direkta foton tagits. Men snart är det dags!

Idag hoppade jag av vid Gamla stan efter jobbet och sedan promenerade jag till Skanstull. Klockan var ungefär halv åtta och det kändes verkligen som vår på riktigt. Det var ljummet (eller ja), solen höll precis på att gå ner, människor satt ute på serveringarna och dofterna varierade mellan grillat och tivoli. Jag blir glad av allt det där. Men jag blir lite less när jag tänker på att jag bor i ett land som bara lever upp fyra, kanske fem månader om året. Halvår efter halvår försvinner i någon slags vinterdvala. Det är ju halva livet. Kanske att jag måste bli bättre på att ta tillvara på vintern, men hur gör man det egentligen? Det kanske blir lättare nästa vinter när jag har en kamera. Ehm.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men den här blir ju jättebra. Nu ser vi fram mot lite fina kort från Gotland på bloggen/kramen mamman

Minna sa...

På norra europas största kvarhjul kanske ;D

Kramar!

Anonym sa...

Ja det skulle verkligen vara något, eller hur? Man har ju nästan glömt hur stort det var.

Minna sa...

Haha ja. Jag kan även fota cementtumlarna i Slite åt käre far :D

Nina sa...

Wow vad kul med ny kamera! -Ser fram emot lite fina vårbilder här framöver då.

Minna sa...

Nina: Verkligen jätteroligt! Vårbilder lär det bli :) Och sommarbilder. Och höstbilder. Kanske nån vinterbild så småningom.