fredag 24 april 2009

Vårsolölsug

Jag har suttit ute i solen på lunchen och gnällt lite över hur varmt det är. Men bara lite. I juli kommer jag att gnälla mer ordentligt. Nu är det mer förtjusningsgnäll på något vis. Vi inventerar på jobbet, det är inte särskilt roligt. Alls. Och hela veckan har jag jobbat slavtider som 8-18 och 9-19. Fast idag förgyllde timmisen min jobbtillvaro. Som jag har längtat. Hon kom infarandes några minuter försent, helt röd i ansiktet. Som vanligt. Och allt kändes liksom bra men lite nervöst. Fast nu har hon gått hem. Jag slutar klockan sex. Det är jättelångt till klockan sex. Det är jättetråkigt att inventera.

Jag ska till Mariatorget och lämna en nyckel efter jobbet, sen ska jag hem. Jag vet inte om jag egentligen vill hem. Jag vill dricka öl, tror jag. Utomhus. Dessutom hittar jag inte till Mariatorget men det var väl knappast någon överraskning. Hem hittar jag. Förhoppningsvis. Där finns ingen öl.

Jag är så trött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Minna,är du trött ska du sova,det är bra.
Själv har jag svårt att sova, vi går i väntans tider,vi har datum 3 maj,en babis,det är ett stort liv!
Hoppas du har det bra.
Lördagskram!
Jonken.

Minna sa...

Hej Jonken! Det är alltid lika roligt när du tittar förbi.

Det är ju jättesnart, 3:e maj. Jag förstår sömnproblemen och grattis!

Jag har det bara fint. Det känns lite som att jag äntligen har hittat hem..

Kram!

Anonym sa...

Hem har du hittat,nu ska du bara hitta HAN....
Systemkillen,är han ute ur bilden?
Jag tror sommaren kommer att frambringa kärleken till dig,japp det tror jag.
Gott att leva!
Jonken.

Minna sa...

Systemetkillen är lika fin som vanligt. Men jag har inte sett till honom på ett tag. Men helt ute ur bilden kan han väl aldrig bli :)

Visst är det fint att leva.