måndag 11 maj 2009

Bara så att jag vet

Narcissus drunknade ju i sin egen spegelbild, kan man säga. Han stirrade ihjäl sig i alla fall. Själv har jag köpt en ny kalender. Nu jäklar ska det bli ordning och reda på mig. Den börjar visserligen inte gälla förrän den 16:e juni, kalendern. Då har jag nog glömt bort att jag någonsin köpte den. Jag och kalendrar fungerar inte så bra ihop. Jag har två stycken för i år, förutom den jag köpte idag. I den ena har jag skrivit mina arbetstider under årets första vecka och i den andra har jag gömt mitt kreditkort. Ibland kan det hända att jag skriver upp när jag fyller år men jag har en tendens att minnas det ändå. Och om jag av någon anledning skulle skriva upp någonting så skulle jag aldrig i världen komma ihåg att titta i kalendern.

Men jag vill ju så gärna. Jag vill verkligen vara en kalendermänniska. De verkar så upptagna och viktiga. Och strukturerade. Jag skulle vilja vara strukturerad. Jag har till och med köpt pennor i turkost och lila. Som matchar. Det kan ju nästan inte gå fel den här gången. Fast jag vet att jag tänkte samma sak om kalendern jag blev så kär i, i början av året. Nu vet jag inte ens längre var den är.


Letts Free design

Mitt internet fungerar igen (woohoo!). Men nu är jag helt hooked på pusslet. Det är nog bara en sådär sjuhundra bitar kvar att lägga. Och ja, jag är väl redo att gå i pension när som helst nu.

Inga kommentarer: