söndag 17 maj 2009

Tävling!

Jag har tråkigt. Och eftersom jag har tråkigt så har jag satt ihop ett litet quiz. Som en tipsrunda, fast man slipper gå utanför dörren. Svaren på frågorna kan man mer eller mindre enkelt hitta genom att hälsa på hos några av dom som följer min blogg, här brevid. Eller genom chansa.

Självklart har denna tävling ett finfint pris. Nämligen min kompis DD. DD är en lång, rolig kille som gör grymma frasvåfflor, han är dessutom den enda jag vinner över i Bezzerwizzer och det tycker jag är ett stort plus hos en kille. Så är han fin att titta på också OCH bra på att dricka öl. En dejt som inte kan gå fel alltså.



Du är med och tävlar genom att lämna svaren på frågorna i en kommentar. Tävlingen avslutas på onsdag. Då avslöjas de rätta svaren samt en eventuell vinnare.*

1. Fredrik ska gifta sig, men vad kallar Fredrik sin fästmö när han nämner henne i sin blogg?

1. Hundiz
x. Kattiz
2. Myriz

2. Åsa är med i en konstnärsgrupp, vad kallar dom sig?

1. 5Femmes
x. Femme4
2. Fab5

3. Becka dejtar en kille som heter någonting (såklart) men vad kallar hon honom i bloggen?

1. Tröjan
x. Skjortan
2. Tishan

4. Om Johan någon gång flyttar tillbaka till Stockholm så finns det en särskild plats i gamla stan som tilltalar honom, vilken?

1. Brantingstorget
x. Brända tomten
2. Järntorget

5. Vilken bok ger Kira mardrömmar?

1. Emil i Lönneberga
x. Vattenmelonen
2. Hjärtat är bedrägligast av allt

6. Vilka två filmer fick Katie senast från Lovefilm?

1. Twilight (she wishes) och lejonkungen
x. Hancock och Madagaskar
2. Yes man och Burn after reading

Lycka till!


*Om man själv inte är intresserad av en dejt med DD går det bra att lämna över priset till någon man tror kan uppskatta det. Grymma våfflor, som sagt.

11 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag är lat och chansar. Det brukar ju gå fint när det gäller stryktipset.

1, 1, 1, 1, 1 och 1.

Om jag vinner ska jag ta med mig DD på Gröna Lund!

DD sa...

Jaaaa gröna lund!! Jag håller tummarna för din stryktips-metod.

Rätt svåra frågor i övrigt. Jag brukar inte komma ihåg saker som inte handlar om mig från din blogg.

Sen bör jag nämna att min mormonpräst-outfit är något jag sysslar med på helgerna bara. Jag är ingen riktig präst. För dom som blir avskräckta av präster...eller mormoner...eller båda.

Aylala sa...

Man får ju tydligen stryk om man inte tävlar här så...

2
1
1
X
2
X

Jag hoppas det är jävligt bra våfflor. Och att nån lägger in mig på en bloggavgiftningsklinik om jag har för många rätt.

Kira sa...

1-2
2-1
3-x
4-x
5-2
6-x

Becks sa...

2
1
1
2
1
X


Eller nåt. :D

Åsa sa...

Jag X:a allt. Bara för att vara med liksom. :)

Kattis sa...

Vad roligt! Jag borde ju åtminstone få ETT rätt! :)

1-2
2-X
3-1
4-2
5-2
6-X

Camilla sa...

Nu hoppas jag att Åsa X:ar allt för att svaret på hennes fråga är X. Och att Katie inte filmar spexigt ang. filmval. :)

Ps. Jag är världsbäst på amerikanska pannkakor. Ds.

1-1
2-X
3-1
4-2
5-1
6-X

Åsa sa...

Camilla:

Man ska inte tro att allt ska vara så lätt här i världen. Tänk om jag gjorde en fuling :O

Fredrik sa...

Det är ju uppenbart att jag bara skämtade med min rad. Nu har jag funderat länge och kommit fram till den här som jag väljer att tävla med:

2
1
1
X
2
X

Hoppas jag vinner!

Aylala sa...

Ge fan i min rad Freddan. Munken ska diska hos MEJ! Han kan diska väl?