söndag 24 maj 2009

Bla bla bla söndag

Alex Schulman struttade förbi vårt nyskyltade fönster idag. Han stannade när han såg att jag hade placerat hans bok ”Skynda att älska” på podiet med förslag till studentpresenter. Jag har inte läst boken eftersom jag inte har fått något läs-ex av den (man köper inte nya inbundna böcker när man jobbar i en bokhandel, det gör man bara inte)(pfft), men jag har hört att den ska vara bra. Fin och innerlig och så där. Jag tänkte att ungdomar i studentålder gillar Schulman och det kunde väl vara trevligt för dem att se en annan sida av honom än bara bloggpersonan. Dessutom gillar jag honom också, för det mesta. Fast om han downtalkar min skyltning på 1000apor kan han dra åt helvete, det ska han ha klart för sig.

Förövrigt så har jag just tusen kronor kvar av min lön. Det har nog aldrig hänt förut. Oftast är den helt slut runt den 15:e. För de här pengarna ska jag köpa nya skor till Ingmar Bergman-invigningen. Jag har inte hämtat ut biljetterna dit ännu. Idag när jag kom till Dramatens biljettkassa hade den precis stängt (fastän att jag skyndade som aldrig förr från jobbet). I morgon när jag är ledig är den stängd hela dagen (jäkla töntiga kulturmåndagar). Och tisdag är senaste dagen att hämta biljetterna. Kassan har öppet mellan 10.00 och 19.00. Jag jobbar mellan 9.45 och 19.15. Kan bli tajt.

5 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Pengar kvar på lönen? Jag är usel på ekonomi, bra på att göra av med pengar och jag är glad att det kommer mera på onsdag...:)

Johanna sa...

Jag har läst den, och den är faktiskt bra! Inte superbra, för den bitska ironin som för det mesta är ganska rolig har han helt slopat (lite kunde han väl kostat på sig? utan att vara elak alltså). Och jag hade iofs önskat att han skrivit om sin mamma i stället (hon verkar tycka illa om honom?), men barndomssomrarna med kräftor och fotbollsturneringar och bastubad är jättefint skildrade.

Minna sa...

Magnus: Det lär inte bli favorit i repris nästa månad :D

Johanna: Ungefär så som jag har hört också. Jag vet ingenting om hans familjerelationer annars. Varför har du fått uppfattningen att hans mamma tycker illa om honom egentligen? :D

Johanna sa...

Jag läste en intervju med honom i Bon för typ.. två år sen? där han antydde att hon inte tyckte att han dög. Och att hon brukade förödmjuka honom på middagar och sånt. och då läser man ju såklart in tecken på det i boken, av hennes kommentarer.

Minna sa...

Aha. Men håll ut, det kanske kommer en om mamman också.