lördag 6 juni 2009

Tjuvlyssnat

Bredvid mig på tunnelbanan sitter två killar i tjugoårsåldern. En smal med stripigt svart hår och glasögon. En kraftig med stripigt hår i hästsvans och mustasch. Och fördomsfull som jag är så vet jag på en gång vad för typ av människor de är (och inget fel med att vara av den typen). Men konversationen som följer mellan dem är något som över mina förväntningar bevisar just de fördomarna. Eller, det var snarare en monolog den kraftigare av de två förde.

”Vi har ju breakat. Vet du hur hon gjorde slut!? Via R.O!” Säger han upprört. Mina öron växer och jag undrar genast vem denne R.O är. ”Alltså, hur fan kan man göra slut via ett spel!? Hon kunde inte ens ringa. Hon skrev liksom på R.O att hon ville göra slut.” Go figure, tänker jag, R.O är alltså ett onlinespel. ”Fast sen hade vi ett jättefint samtal och vi skulle vara vänner och allt lät jättebra. Hon skulle skicka mina prylar men efter tre dagar hade dom fortfarande inte kommit och när jag ringde henne var hon skitkylig! Jag fattar ingenting och nu vill hon tydligen bryta helt och inte ens vara kompis med mig. Hur kan man ändra sig så?” Utan att vänta på svar från sin kompis fortsätter han, och här kommer det bästa: ”Alltså jag ska ta tillbaka alla mina grejer i R.O. Hon ska inte få använda någonting. Fatta, hon har ju bara supportkaraktärer. Det är ju jag som har alla trollkarlar och ledare. Hon kan ju inte göra ett skit utan mina karaktärer. Men så går det, vill hon spela hårt kan jag spela hårt tillbaka! Hon ska minsann få se.”

Förutsatt att hon inte har ett faktiskt liv utanför spelet så kommer hon nog att komma krypandes tillbaka när som helst nu. Själv var jag tvungen att dra upp min sjal över munnen.

2 kommentarer:

Becks sa...

Haha vad härligt! Tjejen lär ju bli helt förkrossad!

Minna sa...

Hon kommer nog aldrig förlåta sig själv för sin kyla :D