måndag 26 januari 2009

Short and sweet

Jag har haft en melodi i huvudet hela eftermiddagen. Jag tror att den är ifrån en serie. Helst en åttio- eller nittiotalsserie för jag ser fåniga kläder och B-filmning framför mig när jag nynnar. Men jag kommer inte på vilken serie det är och det gör mig irriterad. Och tankspridd. Den går ungefär så här, melodin: "Dududuuu dudu duuuu Dududuuu dudu duuuu dudidudidu" osv. Det är inte Magnum P.I. Det är inte A-team, McGyver eller Miami Vice, dom har jag redan youtubat och avskrivit. Den som kommer på vilken serie det är jag inte tänker på och som melodin tillhör, vinner ett pris. Eller ja, jag blir tacksam i alla fall. Kanske ett pris.

Apropå det så ska jag klippa mig på onsdag. Tiden är bokad och mitt långa hår ska av. Short and sweet. Det är det nya. Short and sweet.

Dududuuu dudu duuu Dududuuu dudu duuuuu

10 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Nej, inget tips härifrån.. Jag gjorde ett par försök.
Men Short & sweet låter helt rätt!

dududuuu dudu..................................

Anonym sa...

Låter som BH 90 210 i mina öron.

Minna sa...

Magnus: Det var ett tappert försök :D

Jessica: Det är INTE bavvan. Bevvan låter så här: Dududududdududuuuu dududududududu du dud duud du!

I morgon får jag reda på när jag har semester. Yay!

Anonym sa...

Menvafan. Dallas? hahahha

YAY!

Anonym sa...

Men nej det är ju Hem till Gården!!

Du får fel bilder bara.

Minna sa...

Jessica: Dallas var min favoritmelodi när jag var liten! Det är icke Dallas. Det är nog inte hem till gården heller. Det värsta är att jag nu har glömt bort hur melodin gick. Så nu går jag dessutom och funderar på det. Och till vilken serie den tillhörde. Maj Gadd!

I morgon blir jag korthårig. Jag är nervös. Pirr pirr

Anonym sa...

Nej, spännande! Du kommer att se ut som en tres chic femme du Paris.

Wohoooo!

Minna sa...

Jag kommer säkert att se ut som en potta. Åh, hoppas att det inte blir för kort :O

(Vecka 26,27 och 28 har jag semester. wohoo!)

Anonym sa...

Men DATUM, Minna, DATUM! annars fattar jag ingenting.

Minna sa...

Men jag vet väl inte vilka datum det är! Men jag tror att det är sista veckan i juni och dom två första i juli. Tror jag alltså.