onsdag 6 augusti 2008

Den där blicken

Jag såg ett kort på dig nyss. Jag såg din blick.
Den där blicken, den du brukade ge mig.
Jag har ett kort på oss två där du ger mig exakt samma blick.
Det är från en fest. Jag sitter i ditt knä med ett glas vin i handen och du ser på mig som om jag betyder allt för dig. Som om jag är kärlek. Det är länge sedan just det kortet togs. Flera år sedan.

På kortet jag såg idag gav du den blicken till någon annan.
Det kändes på något sätt. Konstigt.
Som om du gav någon annan någonting som tillhör mig.
Så barnsligt av mig.

3 kommentarer:

Emma sa...

Lämnar lite fotspår efter mig bara :)

Anonym sa...

Dom kan vara starka dom där,känslorna.
Och dom kan leva med oss länge...
Vissa för alltid,tror jag....

Kram Minna.

Jonken.

Minna sa...

Emma: Så trevligt :)

Jonken: Visst är det så.

Hoppas att du har en underbar semester Jonken! Kram på´re