torsdag 21 augusti 2008

Adjö Gävle. Hej Stockholm

Ikväll går tåget mot Stockholm. Det känns inte som om jag ska flytta utan mer som att jag bara ska åka bort för ett tag. Jag har inte provat att lyfta den stora väskan sedan jag packade om den och jag för tredje gången fick bestämma ytterligare kläder som inte ska få följa med till huvudstaden. Men jag tror att den fortfarande är galet tung och jag är glad att jag blir mött av någon på stationen i Stockholm och att jag får hjälp med att släpa väskorna därifrån.

Det känns heller inte så vemodigt att fara härifrån. Jag kommer hem hit igen om två veckor för att hämta mer kläder och eventuellt lite bestick, tallrikar, Dylan- och Joplinaffischerna och sådant där som man behöver i en lägenhet. Jag har redan bokat biljetten. Nittiofem kronor, som hittat.

Visste ni förresten att Ola Rapace spelar på Dramaten i höst? ”Den ömhet jag är värd”, den skulle jag vilja se, jag hoppas att jag får någon med mig. Jag tror att jag kommer att trivas i Stockholm, jag tror faktiskt det. Jag gillar redan allt det där som man kan göra, om man vill.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror verkligen att du kommer trivas i Stockholm. Vi kommer sakna dig här i Gävle även fast vi inte setts så ofta. Ha det så bra så kanske du kan komma förbi en sväng när du kommer till Gävle nästa gång.
Lycka till med allt!!!
Kramar Camilla och resten av familjen

Elina sa...

Välkommen ska du vara! Även om jag "bara" jobbar i Stockholm så trivs jag så otroligt bra att jag ångrar att jag dröjt så länge med att komma hit.

Hur går det med Solo förresten? Hade jag inte så konstiga arbetstider så hade jag mer än gärna hjälpt till men det hjälper ju inte dig att höra :)

Drömma-Lotta sa...

Flytta resa packa
är ljuvligt minsann..
Jag hittade hit via Petter serru.
Och det var himla fint här så jag hälsar på igen.
Tack och lycka till i min gamla stad..
Drömma Lotta

Magnus Thorn sa...

Lycka till!

Fördelen annars med Stockholm är att det inte är så långt till Uppsala..:)

Sköt om dig i stora staden.

Minna sa...

Camilla: Det är ju det som är skönt med Stockholm; att det inte ligger så värst långt bort så jag lär väl komma hem en del :)
Kram på er alla!

Elina: Tack, så gär långt trivs jag rätt bra får jag lov att säga :D

Solo är hos mina föräldrar tills vidare. Jag tror dock att jag blir tvungen att omplacera honom, det blir svårt för mig att ha honom här med mina arbetstider och mina föräldrar har ingen möjlighet att ha honom en längre tid. Jag ska allt hitta ett hem som känns perfekt! :)

Drömma lotta: Ljuvligt är ett bra ord, skrämmande är ett annat :D

Det var minsann fint hos dig med, mysigt så där. Jag kommer också tillbaka.

Tack

Magnus Thorn: Tack! Nej, visst serru. Det känns inte som att det är långt till någonstans härifrån :)

Anonym sa...

Åh Minna vad kul för dig att nu har det hänt, du har lämnat lilla hålan gävle. Va avis jag blir på ett sätt, vad spännande för dig, du kan ju bara upptäcka en massa nytt nu, skönt att vara lite anonym också. I en liten stad som denna vet ju alla minst en smutsig detalj om alla som har blivit ännu värre under vägen ju mera den sprids, så jag kan bara säga GRATTIS!! Jag kommer att våldgästa dig vare sig du vill eller ej hehehehe =P
Kram min vän

Minna sa...

Carro: Klart du ska våldsgästa mig! Jag ska bara hitta etts tälle du kan våldsgästa först :)

Det är ju inte lika långt bort som uddevalla det här, och det känns ju bra :)

Kram

Anonym sa...

haha nä uddevalla ska jag aldrig ha våldgästat heller tom jag skulle nog ha blivit mörkrädd där hihi =P
Lycka till med att hitta nå, det dyker upp när du minst anar. Håller tummarna för dig gumz!

Minna sa...

Carro: Haha ja, det är lätt att bli det där :P

Jag har hittat något! :D