torsdag 7 augusti 2008

Hysteri

Idag såg det ut som om någon hade släppt lös femtio klåfingriga och obstinata fyraåringar i butiken. Halva reapriset förvandlar tydligen folk till galningar. Det är som om allt vad vett och etikett heter är helt bortglömt. Det låg skor överallt och folk rev i hyllorna som om det gällde livet. Det är ett under att ingen blev allvarligt skadad.

Och en del människor är så snåla. De passar på att köpa fem par skor och sedan frågar de om de får mängdrabatt (när skorna kostar hundra kronor paret). Fast priset tog nog ändå damen som skällde ut mig för att jag råkade säga att ett par skor kostade tvåhundrafemtio kronor när de i själva verket kostade tvåhundrafyrtionio och femtio. Förlåt mig fader ty jag har syndat, men det var verkligen inte meningen att försöka blåsa henne på femtio öre, det är helt sant.

Förövrigt så köpte jag tolv par strumpor för hundra kronor idag. Jag upptäckte när jag kom hem att en strumpa var trasig. Men tjugotre strumpor för hundra kronor är ändå ett fynd. Men jag kanske skulle ha frågat ändå om man fick mängdrabatt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vicken tant!

Minna sa...

Jessica: I know!