onsdag 2 juli 2008

Grönt, rosa och svartvitt

Idag har jag shoppat. Jag har inte shoppat som aldrig förr men jag har likväl shoppat och jag är mycket nöjd med det som har inhandlats.

Jag kunde tillexempel inte låta bli att köpa dessa converseskor. Jag hade tänkt köpa ett par enkla helsvarta men så snubblade jag över de här på något bortglömt reabord. Dessutom var de så billiga att jag helt utan dåligt samvete kan unna mig ett par svarta nästa månad. Det är win-win helt enkelt.

När jag skulle gå tillbaka till jobbet efter en sväng på stan under min lunchtimme så fick jag syn på en människa i cowboyhatt som sålde affischer på gatan. Eftersom jag snart blir hemlös så tyckte jag tydligen att det var en utomordentligt bra idé att köpa två affischer som kan få pryda mina ickeexisterande väggar.

Till mitt försvar kan jag säga att det är svårt att säga nej till Dylan och Joplin. Väldigt svårt faktiskt. Dessutom hade försäljaren en finne på näsan och pratade engelska med tysk brytning.

11 kommentarer:

Becka sa...

Vilka snygga skor!! Jag var feg och köpte dom vanligt vita, men helt underbara att gå i.

Usch vad fjollig jag lät. :D

Anonym sa...

He he, jag förstår att du var tvungen att handla av den stackars mannen med finne på näsan. Han kan inte ha det lätt.

Schyssta affischer förresten!

Anonym sa...

Jag köpte också skor idag. Vilket SJUKT sammanträffande!

Minna sa...

Becka: Jag vet, snygga, billiga och sköna. Fast lite stora men äh liksom :D

(Ibland får man vara fjollig)

Sverka: Han hade sålt en del i borlänge förra helgen så så värst synd om honom är det inte. Jag vet, de är galet snygga. Undra bara vart jag ska göra av dem :D

Fredrik: OMG!

Becka sa...

Mina var inte billiga, men värda varenda krona! (jag fick dom i present:D

(vilken tur!)

Minna sa...

Becka: Haha ja men dåså, då var dom sannerligen värda varenda krona som någon annan la ut :D

Magnus Thorn sa...

Väl investerat. Dojjorna är ju riktiga Robert Smith-all-time-classic!

Anonym sa...

De var häftiga fynd du gjort. Jag lommade iväg snabbt som "gatan" från näsfinnemannen, för jag råkade kliva på hans affischer. Jag vågade inte stanna och titta, hmm.. skämdes =/
Du hittar nog någon liten hörna att slänga up dem på i storstaden. // syrran

Minna sa...

Magnus: Ja, jag känner mig nöjd :)

Syster: Haha typiskt dig (oss) att inte se dig (oss) för ju :D
(Som när vi ska över gatan)

Anonym sa...

Jag har ett par exakt likadana skor som jag köpte i London för nåt år sen...

Minna sa...

Sara: Sweet! Var dina också superbilliga? :D