torsdag 13 november 2008

Doftminne

I lunchrummet på mitt jobb har vi exakt samma diskmedel som jag hade hemma i mitt råtthål till lägenhet när jag bodde i Uddevalla. Så ibland när jag diskar min lunchlåda brukar jag blunda lite och låtsas att jag är i den där vidriga lägenheten som fortfarande ger mig rysningar och ångest.

Jo, men bara för att det känns så himla skönt när jag öppnar ögonen och ser att jag är i det trygga lunchrummet på mitt jobb. I Stockholm. Och när jag väl ska åka hem så väntar en helt okej lägenhet i Enskede. Utan knarkare, alkoholister och galna tanter med katter som grannar. Dessutom har min lägenhet nu till skillnad mot för då, ett badrumsgolv och fungerande element. Sådant gör mig glad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja, vilket råtthål det var, skönt att Du bor bättre nu/ kram mamman

Minna sa...

Verkligen skönt! det gör ju rätt mycket det där med boende. :)
Kram kram!

Anonym sa...

Enskede äger.

Anonym sa...

Usch Minna tur att du inte bor i Uddevalla mera. Hemskt!

Minna sa...

Fredrik: Lätt att det gör!

Carro: Ja, det är faktiskt tur. Tur att jag har en fungerande lägenhet här i stockholm också :)