måndag 24 november 2008

Vinterlängtan

Nu är det vinter här. Riktig vinter med massor av snö, vind och minusgrader. Det är vitt överallt, i lager. Jag älskar det här vädret. Mest av allt älskar jag det när jag inte behöver gå ut i det. Som igår. Jag tillbringade hela dagen i sängen med utsikt över den virvlande snön där utanför fönstret, sällskapade med vindens vinande och Majakovskij. Det var sannerligen en bra söndag. Idag var jag tvungen att gå ut. Upptäckte att mina converseskor inte alls gör sig bra som vinterskor. De är både blöta och kalla. Ett par ordentliga skor måste inhandlas denna månad.

Något annat som måste inhandlas är en cocktailklänning. Haha. Kan någon tänka sig mig i en söt liten cocktailklänning? Än värre; kan någon tänka sig mig på ett cocktailparty? Det ska jag på i alla fall. Ett cocktailparty på ett pocketförlag, ett pocktailparty. Jag kommer att klanta mig som aldrig förr. Spilla champagne på någon kinkig författare. Minst. Helst ska jag väl ramla också, innan kvällen är över.

Men egentligen längtar jag mest efter glögg och hemmakvällar. Uppesittarkvällar. Och mys. Kura under filtar och dricka te i oändlighet. Läsa böcker och äta varma mackor. Pepparkakor och lussekatter. Det är vad det här vädret gör med mig. Även om det ska bli spännande att gå på cocktailparty på torsdag, också. Hoppas att Ola Rapace är där.

9 kommentarer:

Åsa sa...

HA!
Kolla mitt nylle!!

Ps. Du är säkert sockersöt i din lila klänning..

Minna sa...

Jag fattar inte =/

Ps. Hah! sockersöt schmockersöt.

Anonym sa...

Du blir säkert söt i pocktailklänningen, vare sig du vill det eller inte :)

Åsa sa...

Men åhh! Du är trögast *pekar på högerspalten*
Ohh titta, där är jag!

Det är förmycket Johan i dig.. du rimmar som han gör när han är på lyset...

Minna sa...

Silver: Mja, jag tror inte att söt är riktigt min grej, vare sig jag vill det eller inte :D

Åsa: Jamen jag såg det ju sen!

Plöh! :P

Åsa sa...

Mahahah!

Magnus Thorn sa...

Jag älskar extremvärder! Också att vara ute i det. Faktiskt. Med "skottsäkra" kläder.

Du blir en succe på det där partyt, trust me..

Ha det gott

Johan sa...

Vadå för mycket Johan i dig, vad menar hon? Det ska vara mer Johan i folket.

Du kommer göra succé på festen, på ett eller annat sätt, det är givet! Don´t worry :)

Minna sa...

Magnus: Jo, har man rätt kläder så kan det vara riktigt mysigt, eller roligt att vara ute i det också. Annars delar jag din kärlek till extremväder.

Succé vet jag väl inte om jag gjorde men jag ramlade inte och hade en fin klänning och det räcker gott och väl :)

Ha en fin helg!

Johan: Annars tycker jag att mer Minna i folket låter vettigt.

Jag gjorde inte bort mig, det är det viktigaste. :D