måndag 3 november 2008

En vanlig måndag

Egentligen vet jag inte om jag vill skriva det här. Jag vill att ni ska leva i villfarelse och tro att jag är smidig och graciös. Fast det känns lite som att jag redan har avslöjat för mycket för att ni ska gå på det. Och ni som känner mig vet ju redan att jag inte är den smidigaste skidåkaren i slalombacken. Efter mycket övervägande har jag i alla fall bestämt mig för att berätta för er att jag har ramlat idag. På jobbet förstås. På lagret. Alla olyckor händer på lagret på mitt jobb.

Jag tappade tre Alfapet i fallet. Ja, jäklar vad dom flög. Och jag svor. Som jag svor. Min chef undrade inifrån sitt kontor vad jag höll på med där ute. Jag låg på golvet och mumlade att jag minsann inte höll på med någonting alls och att hon inte behövde komma ut och titta. Sedan samlade jag ihop mina Alfapet och tog loss foten från det kortställ som hade blivit mitt fall. Eller som orsakade mitt fall. Det är förfärligt trångt där inne på lagret.

Jag vill klargöra att jag inte bara gör mig illa på jobbet. Och att jag inte heller bara bär omkring på spel och pussel hela tiden. Jag gör andra viktiga saker också. Dessutom vill jag tillägga att min klantighet enbart har med min iver att göra. Och iver det är minsann en ganska charmig egenskap, det ska ni ha klart för er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha men Minna gumman om jag inte visste bättre skulle jag tro att du var gravis (man blir så klumpig då). Du kanske är PMS:ig? Eller så är du bara Minnig? =P
Kramen

Minna sa...

Carro: Jag är nog bara Minnig tyvärr. Men idag är en ny dag och jag ska göra mitt allra bästa för att hålla mig på fötter. Och för att inte tappa något. :P
Kram på dig!

Magnus Thorn sa...

Jag kan nog se charmigheten i det där, men som sagt, det verkar vara mycket spel och sånt på lagret..:)

Anonym sa...

Ha ha! Tack för det skrattet. Själv smet jag hem tidigt från jobbet idag. Jag är sjuk. Något är fel, jag är aldrig sjuk. Senaste sjukdagen var för typ fem år sen eller nåt.

Nähäddu, nu ska jag fortsätta tycka synd om mig själv o så.

Trilla lugnt =)

Minna sa...

Magnus: Ja, charmigt är det vill jag lova och spel har vi minst sagt gott om. Det är meningen att vi ska sälja dom till jul tror jag :) ha det fint!

Käpt´n flint: Jag är glad att jag kan stå till tjänst! Särskilt nu när du är sjuk din stackare. Krya på dig vettja :)