torsdag 6 november 2008

Låt den rätte komma in

Jag var på bio igår, ”Låt den rätte komma in”. En något överskattad film skulle jag vilja säga. Något annat som var överskattat var de "extra sköna" stolarna som vi blev pålurade av "kassörskan under upplärning". För tjugo kronor extra fick man en två centimeter bredare stol som gick att fälla bakåt. Samt med extra benutrymme. Som att jag behöver extra benutrymme. Och luta sig bakåt vill man väl inte direkt göra när filmen liksom är framför en och inte i taket. Hon var bra på det här med merförsäljning, kassörskan under upplärning, det kan ingen ta ifrån henne. Men jag hade nog föredragit en såndär soffa högst upp.

Jag gillar svensk film annars. Och jag gillade miljön i just den här filmen. Jag gillade väl filmen också, det var nog mest bara att jag hade förväntat mig någonting helt annat av en vampyrfilm. Förövrigt så kommer Pär Nuder och signerar hos oss snart, det kan bli spännande. Och i helgen får jag besök. Inte av Pär Nuder, men det ska bli minst lika roligt för det. Men det var väl egentligen apropå någonting helt annat än filmen. Jag påstår alltså inte att Pär Nuder eller mitt besök har någonting med vampyrer att göra. Eller med extra breda stolar som går att luta bakåt. Fast man kan ju aldrig vara nog säker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En trevlig helg önskar jag dig...

En trevlig kram får du också.

Jonken.

Anonym sa...

NEHE! Den är inte alls överskattad, du har fel! Säg nån svensk film som varit bättre de senaste 20 åren! JUST DET - finns ingen. Inte sedan sällskapsresan och Jönssonligan. Fucking Åmål var bra iofs. Men sen dess har sverige inga riktigt bra filmer.

Sen är det märkligt att du gick på det där med "Kassörska under upplärning" Det är ju ett klassiskt knep för att få medlidande och därmed köper ni mer.

Jag funderar på att blogga lite. men bara lite i så fall.

Minna sa...

Jonken: En trevlig helg hade jag sannerligen! Hoppas att du hade det du med. Kram tillbaka.

DD: Du är fel!

Jag kan säga hur många svenska filmer som helst som är bättre än alla du har nämnt. Typ.

Ja, det är lite märkligt att jag gick på det. Det trodde jag inte om mig själv faktiskt.

Blogga! jag har ju sagt å dig.