tisdag 18 november 2008

Idag är ingen vanlig dag

Idag fyller jag år. Tjugosju (men jag ser fortfarande inte en dag äldre ut än tjugosex). Jag hoppas på att bli uppvaktad på jobbet eftersom det är där jag ska tillbringa hela min födelsedag. Det blir jag nog inte. Det har säkert inte alls hjälpt att jag har tjatat om den här dagen i ungefär två månader.

Min chef pratade med en säljare för någon månad sedan och preliminärbokade ett möte med denne den 18:e november. Säljaren trodde att det var en helgdag men min chef envisades med att det var en vanlig dag. Tillslut fick jag nog och deklarerade högt och tydligt att det minsann inte är någon vanlig dag för det är min födelsedag. Säljaren lovade att köpa med sig fikabröd. Men han har inte hört av sig sedan dess och jag misstänker att han inte kommer.

De senaste två veckorna har jag, varje gång någon har sagt ett datum, kontrat med hur många dagar före eller efter min födelsedag det datumet låg/ligger. Den senaste veckan har alla suckat ”Vi veeet”. Men jag litar ändå inte på dem. Det gör jag inte.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen.
18 minuter över 12:00 för att vara väldigt exakt. Massor av kramar.
Hoppas lunchen var god/mamman

Maria sa...

Ett STORT grattis!

Anonym sa...

Grattis grattis!
Hoppas du får en fin dag.
Kram Cobra Rax

Åsa sa...

Jaaaaaaaaaaaaa må hon leva. Jaaaaaaaa må hon le eee e va!!

Grattis nu är du fortfarande yngre än mig!

MP sa...

Grattis! :-)

Anonym sa...

Hjärtliga gratulationer på bemärkelsedagen!

Anonym sa...

Till och med Mr. Alzheimer kom ihåg! :)

Hoppas det är en trevlig dag på jobbet. Det är ju trots allt ingen vanlig dag :)

Grattis

Magnus Thorn sa...

Grattis! Dagen är din.

/Magnus

Anonym sa...

Ha ha, vilket skönt jobbigt fiskande efter uppvaktning. Jag väntar med spänning på vad det blev för utfall.

Anyhoo, grattis!

Anonym sa...

Jag lyfter på höst/vinterkepsen och gratulerar på din dag.

Framåt åter framåt...

Jonken.

Anonym sa...

Grattis Minnis och hoppas du haft en bra födelsedag!

Anonym sa...

Idag är ingen vanlig dag, idag är Minnas födelsedag...hurra hurra hurra (kommer osökt att tänka på Lotta på Bråkmakargatan när jag hör den sången)

Härligt att höra att fler än mig själv över tjugo fortf tycker att födelsedagen är viktig. Berättade för mina klasskompisar senast idag att det snart bara är en månad kvar..en månad o två dagar för att vara exakt ;P

Minna sa...

Tack för alla grattis hörrni!

Och Malin, det funkar faktiskt att tjata ;D

Minna sa...

Och mamma, lunchen har jag sparat. På fredag ska jag lyxa till det! Kramar!