måndag 21 juli 2008

Det hade gärna fått vara söndag idag

Jag känner mig sliten. Alldeles för sliten. Darrig, yr och allmänt trött. Det hade gärna fått vara söndag idag. Jag hade behövt ännu en dag till att bara ligga i soffan och glo. Dessutom har jag inte sovit så bra inatt av den löjliga anledningen att jag har varit kissnödig hela natten men inte vågat gå på toa.

Innan jag somnade låg jag nämligen och tittade på Paranormal state som är en realityserie där ett sällskap söker sanningen bakom skrämmande mysterier, spöken och andra övernaturliga fenomen. Och även fast jag inte riktigt vet om jag tror på det så är det ändå säkrast att hålla sig i sängen, under täcket. Man vill ogärna utmana ödet och gå på toa mitt i natten efter att ha sett ett program av den sorten. För det är ju ändå troligast att det är just vid ett sådant tillfälle man stöter på ett spöke, det vet ju varenda människa.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men Minna....och du ska gnälla på mig!? Ja sär ja sär...Det där ska jag minsann påminna dig om varje gång du mobbar mig, när du försöker förhandla dig till att vi ska se på spökskräckisar!
Så det så! //syster

Johanna sa...

Ja, och alla människor vet att täcke, kudde och madrass är det bästa skyddet mot alla slags faror :)

Minna sa...

Syster: Jaja men du är ändå mesigare än mig. Du får ju inte ens kolla på Strandvaskaren för mamma :D

Johanna: Jamen eller hur! Sängen är det enda stället där dom inte kommer åt en. Haha jag är så löjlig :P

Anonym sa...

Haha jag kan aldrig somna när jag är kissnödig... SÅ jag skulle gått upp trots ev spöken (men så såg jag inte den där dokumentären heller)

Minna sa...

Mary: Hade jag inte sett dokumentären eller tre skräckfilmer under helgen som var så hade jag nog också vågat gå på toa. Det som gör det hela ännu läskigare är att min lampa i sovrummet har gått sönder :S