söndag 6 juli 2008

Nutte!

Jag trodde att jag skulle kunna ge bort Solo. Jag trodde att det skulle gå men jag klarar inte av det. Bara tanken på att han ska försvinna ur mitt liv får det att vändas i magen och tårarna att trilla. Och att hitta det där perfekta hemmet, det som det känns bra att lämna honom i, ter sig helt omöjligt.

Jag har ingen aning om vart jag ska göra av min lilla nutte. Som sista utväg har jag nu satt ut en annons om fodervärd. Jag hoppas på att någon vänlig själ vill ta hand om honom medan jag ordnar med allt det praktiska som boende och hunddagis. Om inte det här fungerar vet jag inte vad jag ska göra.

Just nu känns den här flytten inte så himla rolig.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars, stackars, stackars dig.. Lämnade bort min förra hund i tre månader sen fick jag panik så hämtade hem honom.

Såg din annons på Blocket också och önskar jag kunde hjälpa men har ju redan en hund.

Håller tummarna!

Minna sa...

Ja det är väldigt jobbigt det här. Nu har jag satt ut en ny annons om fodervärd i Stockholm så får vi se om det är någon som är intresserad. Jag hoppas verkligen det.

Tack!

Anonym sa...

Så Solo blir kvar... håller tummarna för dig då Minna att du hittar en fodervärd

Minna sa...

Ja, jag hoppas att jag hittar någon bra. Jag är inte redo att släppa Solo.

Becka sa...

Åh. Vet precis hur det känns! Var nere i småland och lämnade mina katter igår. :( men dom kommer iaf tillbaka. Fodervärd är bäst. Försök med det.

Hoppas det ordnar sig!!!

Minna sa...

Becka: Vi ska träffa en familj den 2:a augusti i huddinge som kunde vara fodervärd på obestämd tid. Bara dom nu trivs med Solo, och att Solo trivs med dom.

Har du hittat någonstans att bo nu?

Becka sa...

Ja, fast bara åtta månader. Men det gör inget. Jag får tak över huvudet i säkra månader. :D

Hur har det gått för dig?

Minna sa...

Becka: Men åtta månader är väl bra?
Det går så där. Ska kolla på en lägenhet i Årsta nästa vecka tror jag. Vi får se hur det går :P

Becka sa...

Åtta månader är verkligen jättebra. Dock tröttnar man lite på att flytta runt när man gjort det fyra gånger på ett år. :D

Jag håller mina tummar att det går bra. Det är drygt det här med att hitta lägenhet. :)

Minna sa...

Becka: Den jag ska kolla på är för tio månader. Kan tänka mig att man blir trött efter ett tag. Särskilt besvärligt kommer det bli om jag skaffar en dagmatte nära där jag bor och sedan måste flytta :S

Becka sa...

Tio månader är skitbra. Är den möblerad eller inte? Sånt där är också skitjobbigt. Just nu bor jag möblerat och ska flytta till icke-möblerat. Ingen säng, ingenting. Känns stabilt! :D

Ja, och det värsta är att Sthlm är så stort så man kan fan resa ner till Skåne och tillbaka på samma tid som till en förort här. Eller ja, nästan iaf.

Minna sa...

Den är möblerad. Jag vill helst ha bara möblerade lägenheter tills att mitt vikariat går ut om två år. Efter det vet jag ju om jag vill vara kvar i stan eller inte och om jag har jobb framöver också :)

Ja, men jag vet. Vart ska du bo. Du kan maila om du vill :)