söndag 13 juli 2008

Sköna söndag

Det skönaste med att jobba är att när man är ledig så är man ledig. Det finns ingen tenta att plugga till, ingen bok som borde läsas eller text som egentligen måste skrivas. Det finns ingenting som gör att man har lite dåligt samvete över att man inte gör det. Det är en ny känsla för mig och jag gillar den. Idag är det söndag och jag är ledig, helt ledig.

Jag passar på att plocka lite här hemma, tvätta, diska och dona. Till det har jag naturligtvis satt ihop en playlist som gör allt lite lättare. Musiken strömmar ut ur högtalarna och den gör mig glad. Det är bland annat Dylan, Lundell, Laleh, Oh Laura, Springsteen, David Gray, Neil Young, Ebba Forsberg och Sia som får förgylla min tillvaro med sina röster denna söndag. När Kenta, som även han har smugit sig in i stereon, sjunger "Just i dag är jag stark", ja då jäklar känner jag exakt samma sak.

Och jag kan inte annat än att konstatera att jag nog har världens bästa musiksmak medan jag studsar runt i lägenheten och njuter av att vara ledig, helt ledig.

7 kommentarer:

Josefin sa...

Dylan, Lundell, Young, Springsteen.. det är så en playlist en söndag ska se ut. Hade jag också lyssnat på om jag varit ledig :/

ha de!

p.s. du har världens bästa musiksmak :) d.s.

Anonym sa...

Näst bäst!

Jonken.

Minna sa...

Amazonen: Hoppas att det är din tur att ha en ledig söndag snart. Att studsa runt till bra musik på lediga söndagar går inte av för hackor vill jag lova!

Jonken: Näst bäst? Nu förstår jag inte alls hur du menar :)

Anonym sa...

Ja, du har mycket fin musiksmak! :)

Låter som en perfa söndag :)

Magnus Thorn sa...

Om vi blandar din, min, Amazonens och Jonkens musiksmak, DÅ har vi världens bästa.
Jag är fullständigt övertygad.

Anonym sa...

Nånstans där tror jag vi kan finna den ultimata lösningen.(se ovan).
Vad tror du Minna?
Bara 4 dar kvar till semester nu,därför en bamsekram idag!!

Jonken.

Minna sa...

Silver: Så säger ju du bara för att jag gillar din musik ;D

Magnus: Det tror jag att du har alldeles rätt i!

Jonken: Jag tror nog det jag med.
Vilket lyx med semester! Du får njuta lite av den åt mig med. Kram på´re!