söndag 20 juli 2008

Helgen som varit

I fredags var jag i Stockholm. Efter att jag hade klarat av pappersskrivande för nya jobbet så mötte jag upp en kompis vid t-centralen. Vi åt mat på söder och sedan kidnappade jag henne med hem till Gävle igen. På tåget satt vi i bistrovagnen och pimplade vin. Där satt också några väldigt överförfriskade göteborgare med den bredaste dialekt jag någonsin har hört. De skulle till Sundsvall, jag kan bara tänka mig hur det såg ut när det var tid för dem att stiga av. Om de nu ens kom av.

Kvällen spenderades vidare på CC-Puben där Cash is King spelade. Ett fyndigt namn på ett band som bara spelar Johnny Cash-låtar. De var riktigt bra och stämningen på den lilla puben var på topp. Och Dan Königsson var sannerligen suverän som Cash. (Så suverän att man dreglar lite när man ser honom.)

Sedan har väl helgen flutit på. Vi har druckit öl, hunnit med tre skräckfilmer och ätit all slags skräpmat man kan tänka sig. Det har varit en fin helg som lämnar mig lite trött, fast på ett sådant där behagligt vis.

4 kommentarer:

Anonym sa...

He he, dolda kommentarer, det var nåt nytt.

Minna sa...

Är du säker på det? ;D

Anonym sa...

Bra! Då sket det sig iaf inte med jobbet;)
Kram

Minna sa...

Mary: Nej, nu vet jag åtminstone att jag har jobb att gå till. ;D
Kram