tisdag 29 juli 2008

Sälilåda

Det här är min säl med det ovanligt fantasifulla namnet Sälle. Jag fick honom av min farbror när jag var fem år gammal och sedan dess har han tillbringat alla sina nätter i min säng. Nu ligger han i en låda och ska spendera sina nätter där tillsvidare. Lådan i sin tur ska stå i mamma och pappas källare. Det känns lite sorgligt, han är ju inte alls van vid den råa, ensliga miljön som en låda i en källare innebär.

Men efter tjugotvå år tillsammans så känner jag att det är dags för oss båda att gå vidare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han kan väl åtminståne bo i låda under, källare är grymt. / MrCocky

Minna sa...

Det är grymt att vara säl =/

Anonym sa...

Jag har ett lejon som heter Lejo. Han bor på översta hyllan i klädkammaren.

Minna sa...

Fredrik: Jag skrev Fredirk först, tänkte att du ville veta det. Du hade ungefär lika bra fantasi som jag med andra ord. Fast jags kulle vilja säga att Lejo är mindre fantasifullt än Sälle.

Du jobbar inte i morgon väl? Jag har en massa timmar jag måste fördriva i Stockholm med Solo =/