söndag 27 juli 2008

Röd är julis färg

Jag har varit på landet i helgen. Där har jag umgåtts med föräldrarna i deras sommarstuga och haft det allmänt trevligt. Så har jag även blivit bortskämd med god mat, väckt klockan åtta om mornarna samt blivit jagad av en miljon ilskna mygg och galna bromsar. Men framförallt så har jag bränt mig. Jag är rätt bra på det verkar det som. Det är en av mina många, många talanger.

Solo har förstås talanger han med. Häromdagen, tillexpempel, rullade han sig i bajs. Jag slängde ut honom i sjön och sedan blev vi lite osams. Han är inte så förtjust i vatten den där hunden. Men han måste ju förstå att jag inte är särskilt förtjust i bajslukt. Fast han verkade inte alls ha någon förståelse för att jag tycker illa om något som enligt honom luktar så gott.

Nu är vi hemma igen, och sams. Det är rätt skönt att vara hemma även om det var väldigt skönt att vara borta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat med solningen! He he

Minna sa...

Tack! Jag är särskilt nöjd med den vita fyrkanten där halsbandet har legat :D

Anonym sa...

Är du säker på att du inte ska komma tillbaka till aftonbladet? Sådana här lättklädda bilder är ju som klippt och skurna för den!
;-D

Minna sa...

Fredrik: Ja, visst är den vågad! Den skulle säkert bli censurerad på ab =(