torsdag 10 juli 2008

Kakmonstret vill ha alla kakor!

Sedan jag började jobba på mitt sommarjobb för ungefär fyra veckor sedan så har jag gått upp sjutusen kilo, minst. På mitt jobb har man två fikapauser under ett femtimmarspass och det finns alltid fluffiga kokosbollar eller smöriga kanelbullar tillgängligt i fikarummet, vilket är väldigt trevligt men samtidigt fruktansvärt farligt.

Det här kanske kommer som en total överraskning för er, men sanningen är den att jag faktiskt inte har någon egentlig självdisciplin överhuvudtaget. Allra helst inte när det kommer till ätbara saker som samtidigt är väldigt goda och lättillgängliga. Så jag äter ju kakor och sådant om det finns, så länge det finns. De verkar aldrig ta slut. Och jag blir tjock.

Nu har jag dessutom PMS vilket gör att jag ser ut att vara gravid i femte månaden, minst. Jag är extra plufsig och ful. Det gör mig på dåligt humör, riktigt dåligt humör. Och lite nedstämd. Det enda som jag känner skulle kunna muntra upp mig är en eller flera kakor men det känns som om kakor är ganska långt ifrån lösningen på mina problem.

Vin kanske.

11 kommentarer:

Johan sa...

Men. Lägg in en bild då? Vi vill se; kakmonstret vinka :D

Minna sa...

Plöh, glöm det! :P

Anonym sa...

Då kommer jag känna igen dig utan problem i Stockholm. Du är hon som väger över sjutusen kilo! :)

Näää, nu ska jag inte retas mer om du är på dåligt humör. Jag är också lite nedstämd men jag tror itne kakor hjälper. Jag skulle tipsa på vinet isf, för min egen del iaf.

I brist på vin så får jag Ändå äta! Samt att desperat zappa efter komedier på tv.

Hoppas humöret vänder snart :)

Anonym sa...

Jajaja...imorgon får du komma hit och fortsätta med svullandet, tills vi ligger på soffan och jäser över =O Plus dränka pms-en, så vi inte blir osams ;)
//svullsyster

Anonym sa...

Tur att du inte började på Pressbyrån då.
:-)

Minna sa...

Silver: Ja just det, jag är hon som kommer att du upp en hel tunnelbanevagn helt själv :D

Vin kan vara bra, men man ska aldrig underskatta kakans makt!

Mitt humör är rätt bra idag, jag hittade en klänning i min garderob som var för stor. Ibland behövs det inte så mycket :D

Hoppas att du har en bra dag! :)

Systeryster: Jao! Men inga kakor! Haha vi är så trevliga mot varandra när vi är PMS:iga :P

Fredrik: Verkligen tur! Men jag tackar ju aldrig nej till överblivna bullar ändå ;D

Anonym sa...

Vin Minna,en butelj kommer att göra dig gott,dessutom är väl snart PMS,en över,då faller alla bitar på plats igen.
Livet är helt underbart, nu njuter vi av det Minna!
Hälsa Solo!

Kramis!

Jonken.

Anonym sa...

Gumman då =(
Om det e till nån tröst så vet du att alla känner sig fula o jävligt feta när man e PMSig det går över tro mig fast jag kommer snart in i min period med =/

Minna sa...

Jonken: Vin blev det. Och idag lyser solen! Solo ligger i soffan och hämtar sig från gårdagen, hälsa ska jag göra.

Lördagskramen till Jonken

Carro: Ja, jag önskar att alla andra kunde vara lika fula som jag känner mig bara :D

Anonym sa...

Idag är jag oxå jävligt ful. Konstigt för igår såg jag normal ut... Det brukar ju dock gå över så håll ut!;)

Minna sa...

jag är ful idag också men jag hoppas på att se åtminstone lite normalare ut på måndag :D