lördag 12 juli 2008

Nattligt samtal

Jag tänkte ringa till dig i natt när jag i rödvinsrus promenerade hem från min syster. Jag kände för att prata med dig. Tänkte på hur förvånad du skulle bli över mitt samtal, och kanske glad. Jag undrar om du hade blivit glad. Men jag ringde dig aldrig, jag vet inte riktigt varför.

Istället ringde jag någon annan och pratade med honom i en halvtimme innan jag upptäckte att han inte alls var den jag trodde att han var. För efter en halvtimme insåg jag att jag pratade med en för mig helt okänd människa. På andra sidan luren stod nämligen inte min vän utan en vän till honom, en vän som inte har en aning om vem jag är. Fast nu har han en liten aning i och för sig. Han vet tillexempel allt om min PMS och om hur tjock jag känner mig. Han sa att tjejer inte ska vara beniga och det var ju snällt av honom. Dessutom svarade han ja på min fråga ifall jag fick sova hos honom när jag åker till Stockholm. Fast nu när jag inte känner honom vet jag inte riktigt om jag vill göra det.

Inga kommentarer: