tisdag 30 december 2008

En dag i december

Vi dog i snön den där dagen då fiskmåsar skränade mitt i vintern. De var lika vilsna som vi var, förirrade in i en årstid som inte tillhörde dem. Som inte tillhörde oss. Och vårt blod färgade den vita snön röd. Och jag älskade dig när vi dog. Du log och sa att vi ses i en annan tid. I ett annat liv. Vi låg kvar där som två våta fläckar medan den rödfärgade snön smälte omkring oss. Fiskmåsarna skränade i himlen. Och sedan fanns vi inte mer.

Aldrig mer fanns vi.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar det,nånstans berör det, jag vet inte riktigt vad eller hur,men nånstans landade den...

hos mig.

Tack.

Jonken.

Magnus Thorn sa...

Poesi.

Gott Nytt År!

Alicia sa...

Sorgset, men vackert.

Gott nytt på dig :)
Det här är min nya blogg!

Kram Graphy

Anonym sa...

So sad, Minnis :(

Se så, ett gott nytt år!
kram!

Minna sa...

Jonken: Tack själv. Och gott nytt år! Och nyårskram!

Magnus: Gott nytt år till dig också. Hoppas att du är frisk och så nu :)

Alicia: Ja men var bra, då vet jag vart jag har dig! Gott nytt år! :)
Kram kram

Jessica: Ja, texter är. Men inte jag! Gott nytt och allt sånt.
Kram!

Anonym sa...

Fint Minna! Ha ett Gott Nytt ÅR!
Cobra Rax

Minna sa...

Gott nytt Cobra Rax =)