torsdag 18 december 2008

Mitt i vardagen

Jag kom nyss hem från jobbet. Och kvart i sju i morgonbitti sitter jag på tunnelbanan på väg dit igen. Inte konstigt att man knappt har något liv nu för tiden. Men detta var i alla fall den sista sena dagen. För i år.

Vårt lunchrumsbord är fullt av nötter och frukt i klasar. Och klungor. Vi blir mutade med fruktsocker och vegetabiliskt fett för att jobba bättre. Så är lunchrumsbordet rörigt förstås. Just the way I like it. I morgon är det dags för Öijer, han ska läsa om gräs och minnen med sin släpiga rockröst för mig. Och jag har handlat klart alla julklappar. Den bästa är till syrran. Och till mig själv.


(Jag saknar någon att sms:a)

3 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Lyllos dig för Öijer...
Sen tänker jag att det snart är ett nytt år.
Sprätter du runt i tjusiga klänningar likt den nedan lär du få problem med FÖR MÅNGA som sms:ar dig.
Jättefin och klok är du.
Nästa år blir bra!

Anonym sa...

Minna!

Det är ju nu du HAR ett liv, alla flängerier hit och dit tyder ju på det. Stolla!

Hoppas du har skoj i kväll!

Snart så... puss o kram, syrran

PS jag är lite nyfiken ang. en grej ;) DS

Minna sa...

Drömma Lotta: Verkligen lyllos mig för Öijer! Och en riktigt glädjespridare är du, det kan ingen ta ifrån dig :)

Syster: Det har du ju förstås rätt i och skoj det hade jag.

Ja, nu är det inte långt kvar!

PS. Klart du är nyfiken. Jag ska dona lite med den nu ;D