tisdag 6 maj 2008

Att skriva på eller att inte skriva på

Jag sitter här med mina lägenhetspapper framför mig. Jag insåg idag när jag tittade på min högskoleanmälan till höstterminen att jag inte har sökt en, utan fem kurser vid Stockholms universitet. Så gärna ville jag alltså flytta till Stockholm precis innan ansökningstiden gick ut. Jag borde komma in på åtminstone en, det tycker man att jag borde. Och om jag kommer in så måste jag flytta i mitten av augusti. Om jag flyttar i mitten av augusti borde jag rimligen säga upp lägenheten nu för att slippa betala extra hyra under uppsägningstiden.

Helt plötsligt känns det hela lite läskigt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag, skjut lite på det...
Brukar det inte vara så att det inte spelar någon roll när i månaden man säger upp ett lgh-kontrakt? Jag tror att det är månaden man sagt upp kontraktet som gäller, inte datumet... Värt att kolla upp kanske. Isf har du ju lite extra tid att fundera.

Å andra sidan är inte jag den bästa att lyssna på, jag glömde säga upp min garagekontrakt OCH att lämna in deklarationen...

Minna sa...

Jag brukar också vara rätt duktig på att skjuta på saker. Jag tror väl att jag egentligen har till den sista på mig att ha det underskrivet och inskickat. Men någon gång ska ju steget tas.

Glömt att deklarera, hehe, illa.

Åsa sa...

Do it!

Minna sa...

Jag måste vela lite till först, det är liksom lite min grej.

Anonym sa...

Word! DO IT!

Minna sa...

Jamenjaja. Jag gör't!

Anonym sa...

Why the rush? Du har ju till sista maj på dig innan det blir ny månad.

Tro nu inte att jag inte uppmuntrar denna semi-impulsivitet, för det gör jag. Jag menar bara att du ju inte behöver säga upp kontraktet än, eftersom det inte gör någon skillnad när under månaden du tar steget.

Minna sa...

Mjo, men jag är ju inte klokare om två veckor än vad jag är nu. Intagningsbeskedet kommer inte förrän i juli och det är väl då egentligen som jag är helt säker men så länge kan jag inte vänta. Dom tar ingen som helst hänsyn till uppsägsningstider av lägenheter på studera. Pfft!